Jarní únava.

 

 

Je to tady ! Sotva se vlečeme, bolí celé tělo, energie žádná. Sedla na nás jarní únava.

 Jarní únava: víme, jak na ni!

Jarní únava netrápí jen současnou populaci. Bojovali s ní i naši předkové,

kteří se jí snažili předcházet především změnou stravování.

Organismus očišťovali prostřednictvím půstů (masopust) a do svého jídelníčku zařazovali mladé jarní bylinky.

Užívali také bylinné čaje a májová vína s léčivými rostlinami a kořením.

Co pomůže nám?

Jarní měsíce jsou obdobím, kdy tělo opouští zpomalený zimní biorytmus a adaptuje se postupně na nový.

Tento proces se u řady lidí projevuje tzv. jarní únavou.

Cítí se malátní a vyčerpaní, častěji bojují s nachlazením, chřipkou nebo angínou, které se navíc mohou opakovat.

Příčinou toho jsou především potíže s imunitou. Pomocníků, které postaví imunitu na nohy, je více.

Určitě pomůže vyšší přísun vitamínů, změna jídelníčku či více pohybu, svůj zvláštní význam však má také enzymoterapie.

 

Oslabená imunita

 

 

V zimě pracují snad všechny orgány na plný výkon.

Imunitní systém se brání zvýšenému náporu bakterií a virů, trávicí systém se přizpůsobuje těžší stravě a krevní oběh
dělá, co může, aby se zahřál. Není potom divu, že organismus se postupně vysílí a začnou se na něm projevovat typické
známky oslabené imunity, jako je nedostatek energie či vyšší náchylnost k různým nemocem.

Tělo proto potřebuje posílit a je dobré osvojit si také určité návyky, aby organismus dokázal lépe odolávat nepříznivým podmínkám po zimě.

Hejbejte se!

Pomůže především zvýšený příjem vitamínů – ať už v podobě konzumace ovoce a zeleniny,

nebo formou potravinových doplňků.

 

Důležitou roli hraje také tělesná aktivita,
která pomůže organismus pročistit od škodlivých látek, které se v něm v průběhu zimy nahromadily.

Není nutné trávit celé hodiny v posilovně, efektivní jsou jednoduché cviky,
které protáhnou tělo, nebo procházka na čerstvém vzduchu.

 

 

                          

 

 

Dalším nezbytným krokem je změna jídelníčku.

Měla by z něho zmizet tučná a kalorická jídla, bez kterých se naše tělo obejde,

a na řadu by měly přijít lehké pokrmy, v nichž by neměla chybět zelenina a obilniny.

                                          

 

 

Důležité je také nezapomínat na pitný režim.

Je třeba pít po celý den, a to především neperlivou vodu.

Stejně nezbytnou zásadou je nepodléhat stresu a dopřát si důkladnou regeneraci v podobě kvalitního spánku.

 

Vezměte to komplexně!

Jednou z nejúčinnějších možností, díky níž se dají překonat potíže s imunitou, je systémová enzymoterapie.

Pomáhá posilovat přirozené mechanismy, jimiž tělo samo bojuje s infekcemi.

Některé enzymy v těle každého z nás jsou důležitou součástí imunitního systému.

V období, kdy je tělo oslabeno, je důležité přijímat enzymy zvenčí.

V lékárně je k dostání např. volně prodejný lék Wobenzym, který je vhodný i pro děti.

Přípravky systémové enzymoterapie se dobře osvědčují i při léčbě zánětů,

které bývají často způsobené právě oslabenou imunitou, anebo vznikají po úrazu či operaci.

Výhodou systémové enzymoterapie je, jak už ostatně název napovídá, že působí komplexně.

Podporuje přirozený způsob obrany organismu místo toho, aby jen řešila důsledky oslabené imunity.

Navíc zvyšuje účinek antibiotik, pokud tyto léky musíme užívat.

Potahované tablety zaručují, že enzymy nepřijdou nazmar.

Rozkládají se až v tenkém střevě, odkud se vstřebávají do celého organismu.

Je jasné, že ne každý má možnost a čas zkombinovat všechny zásady boje proti jarní únavě,

ale pokud se budete jen trochu snažit, je možné praktikovat většinu těchto rad.

Jaro se pak pro vás stane příjemnou částí roku a ne obdobím, které z velké části proležíte v posteli.